Parturi-kampaajien ja kosmetologien Hyrinä -keikka 2.11 ja 10.11
Asiakkaalle tehdään hierontaa |
2.11 oli ensimmäinen Hyrinäkeikka, johon
osallistuivat järjestäjiksi ensimmäistä kertaa 1. vuoden opiskelijoista kuusi.
Kolme hiuspuolelta ja kolme kosmetologeilta. Järjestäjät eli tiimivetäjät olivat vastuussa aikatauluista eli siitä monelta hoidot alkavat, monelta
asiakkaat menevät syömään ja milloin uudet hoidot alkavat. Tiimivetäjät myös
päättivät kuka luokkalaisista tekee mitäkin.
Alussa esittäydyimme kaikille
asiakkaille, heitä oli yhteensä 13. Kerroimme keitä olemme ja mitä alaa
opiskelemme. Kerroimme päivän kulusta, jaoimme porukan puoliksi ja ohjasimme
heidät oikeisiin paikkoihin. Puolet menivät siis kosmetologien hoitoihin ja
puolet parturi-kampaajien. Ruokailun jälkeen vaihdoimme.
Tässä laitetaan kasvonaamiota |
Reumayhdistykseen kuuluvat naiset kävivät
kosmetologeilla kasvohoidoissa 2.11 ja 10.11. Hoito kesti noin 2,5h ja siihen
sisältyi alkupuhdistus, analyysi, kuorinta, höyrytys, epäpuhtauksien poisto,
hieronta, naamio, loppuvoide ja mikäli asiakas tahtoi niin pikainen jälki
ehostus. Parturi-kampaajien palveluihin kuuluivat molempina päivinä
hiustenleikkaus ja föönikampaus tai hiusten tehohoito. Tehohoitoon sisältyi
rentouttava päähieronta.
Asiakkaat saivat antaa myös palautetta oman
halun mukaan palauteboxiin, jonka olimme itse tehneet palautelomakkeita myöten.
Luimme palautteet ensimmäisen (2.11) hyrinäkeikan jälkeen, ja mietimme niiden
pohjalta olisiko seuraavaa keikkaa (10.11) varten jotakin parannettavaa.
Palautteet olivat positiivisia, siltä kannalta mihin me tiimivetäjät pystyimme itse vaikuttamaan.
Asiakkaat sanoivat kosmetologi palveluiden olevan ammattimaisesti tehty, kehuivat hierontoja rentouttavaksi ja lupasivat myös tulla uudelleen hoitoihin. Osa heistä varasi parturikampaajille jo uuden ajan. Olimme selvästi onnistuneet ja tästä oli hyvä jatkaa seuraavaan keikkaan!
Asiakkaat sanoivat kosmetologi palveluiden olevan ammattimaisesti tehty, kehuivat hierontoja rentouttavaksi ja lupasivat myös tulla uudelleen hoitoihin. Osa heistä varasi parturikampaajille jo uuden ajan. Olimme selvästi onnistuneet ja tästä oli hyvä jatkaa seuraavaan keikkaan!
Toisena
keikkapäivänä 10.11. asiakkaita oli yhdeksän. Aloitimme aamun samalla tavalla
eli kokoonnuimme ja kerroimme päivän aikataulusta. Emme kuitenkaan jakaneet
heitä kahteen ryhmään vaan kaikki menivät ensin parturi-kampaajien luo ja jatkoivat
ruokailun jälkeen kosmetologien palveluihin. Päivästä saatu palaute oli jälleen
erittäin positiivista!
Tarjolla oli hiusten leikkausta... |
Asiakkaat nauttimassa hiustenpesusta |
...tai tehohoitoa |
Terveisin hius15 -ryhmän tiimivetäjät,
Viivi, Mea ja Henna
Viivi, Mea ja Henna
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti