Hyvinvointiklinikka Hyrinä

Hyvinvointialojen osallistava pedagogiikka ja työelämän uudet tarpeet –hankkeen tavoitteena on kehittää työelämälähtöistä hyvinvointialan oppimisympäristöä, edistää nuorten tasa-arvoa sekä vahvistaa osallisuutta.

Hyvinvointiklinikan tarkoituksena on edistää opiskelijoiden työelämässä tarvittavaa ammattitaitoa ja verkostoitumista. Lisäksi hyvinvointiklinikka vahvistaa opettajien osallistavan pedagogiikan osaamista, sekä työssäolevien ammattitaitoa.

maanantai 30. marraskuuta 2015

Hemmottelupäivät Reumayhdistykselle


Parturi-kampaajien ja kosmetologien Hyrinä -keikka 2.11 ja 10.11

Asiakkaalle tehdään hierontaa

2.11 oli ensimmäinen Hyrinäkeikka, johon osallistuivat järjestäjiksi ensimmäistä kertaa 1. vuoden opiskelijoista kuusi. Kolme hiuspuolelta ja kolme kosmetologeilta. Järjestäjät eli tiimivetäjät olivat vastuussa aikatauluista eli siitä monelta hoidot alkavat, monelta asiakkaat menevät syömään ja milloin uudet hoidot alkavat. Tiimivetäjät myös päättivät kuka luokkalaisista tekee mitäkin.

Alussa esittäydyimme kaikille asiakkaille, heitä oli yhteensä 13. Kerroimme keitä olemme ja mitä alaa opiskelemme. Kerroimme päivän kulusta, jaoimme porukan puoliksi ja ohjasimme heidät oikeisiin paikkoihin. Puolet menivät siis kosmetologien hoitoihin ja puolet parturi-kampaajien. Ruokailun jälkeen vaihdoimme.

Tässä laitetaan
kasvonaamiota

Reumayhdistykseen kuuluvat naiset kävivät kosmetologeilla kasvohoidoissa 2.11 ja 10.11. Hoito kesti noin 2,5h ja siihen sisältyi alkupuhdistus, analyysi, kuorinta, höyrytys, epäpuhtauksien poisto, hieronta, naamio, loppuvoide ja mikäli asiakas tahtoi niin pikainen jälki ehostus. Parturi-kampaajien palveluihin kuuluivat molempina päivinä hiustenleikkaus ja föönikampaus tai hiusten tehohoito. Tehohoitoon sisältyi rentouttava päähieronta.

Asiakkaat saivat antaa myös palautetta oman halun mukaan palauteboxiin, jonka olimme itse tehneet palautelomakkeita myöten. Luimme palautteet ensimmäisen (2.11) hyrinäkeikan jälkeen, ja mietimme niiden pohjalta olisiko seuraavaa keikkaa (10.11) varten jotakin parannettavaa. Palautteet olivat positiivisia, siltä kannalta mihin me tiimivetäjät pystyimme itse vaikuttamaan. 


Asiakkaat sanoivat kosmetologi palveluiden olevan ammattimaisesti tehty, kehuivat hierontoja rentouttavaksi ja lupasivat myös tulla uudelleen hoitoihin. Osa heistä varasi parturikampaajille jo uuden ajan. Olimme selvästi onnistuneet ja tästä oli hyvä jatkaa seuraavaan keikkaan!


Jälkiehostusta hoitojen päätteeksi


Toisena keikkapäivänä 10.11. asiakkaita oli yhdeksän. Aloitimme aamun samalla tavalla eli kokoonnuimme ja kerroimme päivän aikataulusta. Emme kuitenkaan jakaneet heitä kahteen ryhmään vaan kaikki menivät ensin parturi-kampaajien luo ja jatkoivat ruokailun jälkeen kosmetologien palveluihin. Päivästä saatu palaute oli jälleen erittäin positiivista!

Tarjolla oli hiusten leikkausta...
Asiakkaat nauttimassa hiustenpesusta


...tai tehohoitoa

Terveisin hius15 -ryhmän tiimivetäjät,
Viivi, Mea ja Henna



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti